Sponsor ved DIGNITY DAY 2017

DIGNITY DAY var en fuldkommen fantastisk dag, hvor mere end 12.000 mennesker gæstede Kongens Have. Alt sammen for at sætte fokus på tortur. Det var fjerde år i træk, at DIGNITY kaldte til folkefest i Kongens Have, men første gang med Icelandair som hovedsponsor.

Nedenstående gives et indblik i hvordan vi aktiverede Icelandair's sponsorat meningsfuldt og effektivt.

Kontakt Loui Ohlendorff for mere info omkring sponsor mulighederne i år: lol@dignityinstitute.dk

Læs alt om DIGNITY DAY 2018 her!

Icelandair / DIGNITY DAY 2017 / recap video

Online eksponering:

Til dette års DIGNITY DAY 2017, anvendte vi sociale medier, som vores primære markedsførings kanal. Vi førte en intensiv og målrettet markedsføring på Facebook.

Icelandairs logo har har været vist på videoer og billeder, som har været indhold relateret til DIGNITY DAY. Nedenfor nævnes relevante tal - målt i perioden 29 maj til 11 juni. 

Eksponering; antal gange DIGNITYs opslag blev vist: 477.680 visninger.

Antal personer, som har set DIGNITYs indhold: 292.328 personer.

Rækkevidde for DIGNITY DAY begivenhed: 160.162 personer

Hjemmeside: Stoptortur.dk 

Sidevisninger: 10.806 visninger

Offline eksponering:

Vi anvendte også flere offline kanaler til, at eksponere DIGNITY DAY og blandt andet Icelandair. I den forbindelse gjorde vi brug af bus-banner, infostander og annoncer i musik-magasinet GAFFA. Icelandairs logo fremgik ved flere af disse offline marketingstiltag:

Bus-banner: I perioden d. 22 maj frem til DIGNITY DAY prægede vi busserne 2A, 3A og 6A med bus-bannere. 

Infostander: I ugerne op til DIGNITY DAY placerede vi 10 infostandere rundt om i byen. Infostanderne gav god synlighed og stod ved nogle af de mest trafikeret steder i byen, såsom ved Dronning Louises Bro, Nørreport Station, Enghave Plads m.fl. 

GAFFA-annoncer: I maj og juni udgaven af musikmagasinet GAFFA, var to DIGNITY DAY annoncer indrykket, sammen med Icelandair logoet. Magasinet udkommer hver måned i 45.000 eksemplarer. 

 

 

 

Konkurrencer

Icelandair og DIGNITY afviklede tre konkurrencer i forbindelse med DIGNITY DAY 2017. Første konkurrence var en præ-konkurrence, i ugerne op til DIGNITY DAY. Herudover var Icelandair også en del af vores SnapChat auktion. På selve DIGNITY DAY afholdte vi endnu en konkurrence. Nedenstående listes resultaterne:

Præ-konkurrence: 7900 tilmeldte. 

Vi igangsatte denne konkurrence d. 29 maj - konkurrencen endte d. 9 juni. Vi promoverede konkurrencen via Facebook med video, hvor Karen Østerbye, fortalte omkring samarbejdet med DIGNITY. 

De deltagende modtog herefter en mail, hvor de kunne læse mere om DIGNITY DAY. 

SnapChat auktion: Solgt for 25.000 kr. 

Et rejsegavekort fra Icelandair blev en del af verdens første SnapChat auktion. Vi havde i den forbindelse allieret os med Patrick Peitzsch, som følges af tusindevis på sociale medier. Icelandair blev eksponeret med over 8300 visninger. Rejsegavekortet var del af en større auktion, som samlet blev solgt for 25.000 kr.

DIGNITY DAY konkurrence: 28.100 kr. indtjent. 

SMS 'Flyv' og deltag i konkurrencen om et rejsegavekort på 12.000 kr. til Icelandair. Dette kunne gæsterne i Kongens Have læse d. 10 juni til DIGNITY DAY. Denne konkurrence blev vist i vores avis, som blev uddelt i 10.000 eksemplar, på storskærmen, flyers i barene, pladerne omkring træerne, platakter flere steder og fra scenen, hvor Jes Dorph-Petersen og Sarah Grünewald opfordrede gæsterne til at deltage. 

 

Happy Hour

Happy Hour

køb én – få to, var konceptet kl. 15-16 da Icelandair sponsorede en Happy Hour. Det gode tilbud blev nævnt fra scenen, på storskærmen og i barerne. 

Medarbejderpleje

Medarbejderpleje

Medarbejderne hos Icelandair blev tilbudt en DIGNITY DAY-pakke. Pakken indeholdte vouchers til drikkevarer og mad. 

Skattejagt

Skattejagt

Icelandair var en del af den børnevenlige skattejagt til DIGNITY DAY. Alle deltagende børn modtog godteposer, men kun et heldigt barn vandt skattejagten og det store Icelandair-fly.